Friday, July 29, 2011

Lipas dan perfume






Lipas.

sejenis makhluk yang boleh terbang,merangkak,berjalan,melompat,mencabul. lipas,anda ialah makhluk yang super annoying. 

musim panas ni,makin banyak pulak dia menumpang kat rumah aku. bersepah sepah.

kalau ada penggemar lipas goreng,meh kol aku meh. aku nak jadi pengedar lipas goreng. buat bisnes cari duit raya. kah kah.

alkisah nye,aku bukan bercerita tentang aku suka makan lipas goreng atau,aku penjual lipas goreng. 

aku nak berjoyah pasal aku nak memampus kan lipas lipas ni tapi tak berjaya.

aku spray makhluk tersebut dengan spray yang dikatakan mampu membunuh lipas dengan sekali sembur.

ternyata pengeluar produk membunuh tersebut menipu. dah la tak mematikan lipas tu,malah wangi pula bau nya.

sakit hati betol,rasa macam kena gelak dengan lipas je masa spray ridsect buatan tempatan tersebut. lipas yang terkena semburan macam buat buat golek,pastu berjalan macam biasa.

hina tahu perasaan aku masa tu. macam diperbodoh kan oleh kaum lipas yang disembur tak reti nak mati tu.

sesungguh nya balik malaysia nanti,insyaallah akan ku cari baygon (semburan berkuasa tinggi untuk membunuh pacat dll) untuk dibawa ke mesir.

ohh maybe aku boleh bukak bisnes menjual penyembur pembunuh lipas pula lepas ni.

otak bisnes juga aku ni ya, kah kah.

pegi mati ah lu lipas. kau orang jangan nak menghina rumah aku pulak,sebab ada lipas. 

kbai.


56 comments:

Tasha said...

aku terbang same bila nmpk lipas terbang...hahai,mencik!

Khry Hnry said...

ada apa dengan lipas

Abang Stalker said...

hahahah ;))lipas ske mencabul!setuju sgt.

bgn2 je tetbe peha gtl.skli tgk celah kelangkang da ada gigitan dia.ada 2 titik tandanya sesungut dia la tu.

==' x psl2 garu2 cm kera.skt hati betul.

Abang Stalker said...

ehem...nk cri bisnes partner x?mn thu le tumpang kaya sekaki.hahaha


bt obor,bakau kt bontot lipas.dia lari la kot.

JIJI YU said...

kiut ape lipas

blog-tips-kurus said...

kerana lipaslah maka wujudnya Oggy & the Cocroaches itu.. i like..! :)

Cikli said...

cari je rumah lain

Miz Novexx said...

meh aku poskan baygon, nak??? muahahahah

Tukang Karut said...

rumah berlipas? apakah petandanya itu? nampak sangat rumah kotoq... huhu...

Fyqa said...

ko tenak lipas ke weh. suka beno lipas tu dok uma ko kan. hikk

Abu Huzaifah said...

lipas kat mesir mmpunyai ketahanan fizikal kot... hikhik

Siti Mashitah Saidin said...

lipas umah aku bnyk. pegi la amek. wat duit untuk raya nih. keh keh keh

~SaL IjOu~ said...

kasi lenyek je lipas2 tu sume~ =p

Aujinz said...

keh keh keh.. cuba hang spray lipas lipas tue macam aku buat..

guna air freshener.. koh koh koh

CassiaSiamea said...

hahaha
lipas tu dh bermutasi kot..
dh kebal dr ridsect

cuba jenama lain la plak...

monologtinism said...

haha.
aku faham perasaan kau.
adalah satu penghinaan bila dia buat buat golek pastu jalan cam biasa.

hahaha

akoo pae said...

ehh akoo sembur gune ridsect je..
mati lipas tuu..
hehe

Miscellaneous Smiles said...

ak nk order lipas, wat stok utk buka pose bole.?

kikikiii

deeya said...

wooooooooi ! p kemas umah laaa . lipas gak yg salah . hahahaha !

Cangkul Emas said...

boleh buat cite
'Vampire and the Cockroaches'

Mutiara Bernilai said...

haha,,
same la weyh,
mutiara sampai leh panjat meja, sbb kena buli dgn lipas,,
agak2 lipas tu dah dok gelak2 kan kite kan,,

aish, nak bygone tak? meh mutiara pos kan,,bak alamat,, :)

auny aizie said...

lipas musuh utama aku.


geli gila.
dpt pulak yg jeniss terbang2 mcm dunia ni dia yg punya.
haaa tu carik nahas nak mampus kat tgn aku lah tu kalau camtu gayanya

Jo Qusary said...

Hahaha... lipas2 di Mesir berbau wangi...

sleeping_maniac90 said...

ak bnci lipas...
especially lipas trbg grrrr!!
haha

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

kl kt uma gua, alat plg berkesan nk bunuh lipas guna slipar lepas amik wuduk...pelepaaaapp!!!!konpem penyek..

Kapten Atok said...

penyembur buatan arab lagak ja lebih. mcm org arab gak

Afikah Aziz said...

lipas terbang tu yg risau..erk mencabul,mmg pun hahaha...dh2 g kemas umah biar lipas xde ngeee

Bigdaddyz said...

jgn di bunuh tapi pelihara ....hehe

Amalina said...

aku benci lipas.

muz said...

lipas come baby...haha

RepublicAku said...

aku tak faham kegunaan lipas di atas mukabumi ini...i hate u lipas!

syarifahsidrus said...

pembuat semburan lipas tu tersalah bubuh formula kot..ahhaha

h A n Y S said...

kalau dorang boleh baca entri ni, confirm dorang ketawakan ang macam gambar tu..KAHKAHKAH

Addin said...

lipas nyawa panjang :D

cik azeya said...

benci lipas. takut lipas. T_T

sheeraYAAKOB said...

kasi clear rumah . hidop tanpa lipas !!

belog|amiyo said...

kotornye rumah ko. banyak lipas. haha...

lipas mesir gatai weh... hahaha

Cik TeN10 said...

ohhh.. aku juga punya masalah yg sama !! sakit hati aku tgk lipas yang sihat2 kat sini.. kl aku nmpak kt ats lantai mmg aku pijak je.. grrr

kotak bulat said...

hehehe..terbayg lipas tgh gelak2.. :P

delarocha said...

lipas tu dah imun dgn ridsect

APAN said...

oh...study kat mesir rupenye...
saman la company tu...jadi macam lelaki india dalam entri aku sebelum ni.huhu...

k e y r i said...

aku benci lipas. =.=

muhamad hanif said...

ok,

aku pnggil kau mak lipas sekarang..


cool !

alif haris said...

fuh otak bisnez siut hehehe
boleh la jadi kaya kt mesir nnt haha:D

apik pehe said...

hahaha..nga lipas pon boleh gado..

siti kektus said...

guna je lah pisau. kau tetak je lipas2 tu semua. komfem pasni lipas anti sama kau. haha :p

Pyka Rahmat said...

memampuskan lipas tu mmg osem sangat ayat kau.

kau tahu waktu tu ada dua ekor lipas dekat dapur gas aku. sekali aku buka api *click* bertempiaran lipas lari. puas hati aku weh. haha

Mya said...

ketuk je dgn paper hehe

ghost writer said...

lipas tau balas dendam.

macam dalam joe apartment.

Jane Doe said...

kau balik mesia.. beli umpan dia.. aku letak 3 umpan jer dlm rumah.. depa tak mai dah.. malu kot.. nnti kau pulak gelakkan depa yg mati bergelimpangan setiap hari...

Liyana Zahim said...
This comment has been removed by the author.
ABU said...

ok la tu..jadila saudagar penyembur lipas kat mesir hahaahahha

Kepala Manchiss said...

gua baru je terjumpa cicak terbang. haram menggelitat. betul gua tak tipu.

Hanie_Dew said...

tak geli sangat kat lipas tapi geli ya amat kat cicak. haissshh.

tapi lipas oggy tu comel. ^.*

~Cahaya Hati~ said...

lipas itu comel~

мʋтɛ ƨтσяʏтɛℓℓɛя ♥ said...

terasa terhina kejak. haha.


lipas sekarang dah maju weh! tak takut ridsect serius! aku cadang ko maen perang psikologi dengan lipas tersebut. insyaallah tewaslah beliau.


kbai.