Saturday, July 9, 2011

kereta yang mengelirukan

Assalamualaikum.




tadi kan,kitorang (aku dan dua orang housemate) keluar pergi makan.

disebab kan tempat makan yang kami nak pergi tu jauh,kena la amek teksi,takkan nak jalan kaki pulak kan? habes la lemak-lemak dalam badan menghilang,kita taknak usaha menternak lemak selama ni sia-sia.

tapi tadi teksi tak berapa nak banyak,jadi agak lama la jugak kami bertenggek di tepi bahu jalan tu nak tahan teksi.

lambai-lambai tangan,teksi...teksi.. *lagu mr taxi dendangan SNSD mula kedengaran.

teksi pertama,dari jauh lagi kami dah lambai-lambai..tapi...ada penumpang ..melepas

begitulah teksi seterus nya,nampak dari jauh,ada penumpang dalam perut teksi tu..

dua orang housemate aku dah penat nak tahan..turn aku pulak nak tahan teksi.

baru ingat nak tunjuk betis,nak tahan teksi,tetiba ada nampak sebuah kereta seakan-akan teksi. ye seakan-akan teksi datang dari jauh..

aku pon angkat tangan. baru nak sebut t....e....k..s...i...

rupa-rupa nya itu kereta orang,bukan nye teksi. aku malu. malu.

rasa nak mencarut. 


kbai



38 comments:

ASaDa RyutaRo said...

ada jugak lagu dendangan SNSD kat mesir ye. hahaha..

muz said...

hehe VL tahan teksi tayang betis ye...

Siti Mashitah Saidin said...

hahaha... bila ko sebut teksi tuh teribgat ada satu cerita korea. dia sebut teksi tuh macam nih... xes-shi... comelkan?

Dale said...

gua syak lu kene tayang betis jugak lah. baru menjdai. keh3

Tan Tin Ton said...

hahaha, ko kena pakai spek ni. kasi clear sikit mata XD

Akulah Pak Lan said...

takut dia accident ja tgk betis kau

rafiq said...

apesal kau tak lambai je kat orang tu. buat-buat la macam kenal. kekeke

belog|amiyo said...

haha. sempat lagi tu lagu Taxi. semalam naik taxi pergi CS hancor dekat 50 genih pergi balik. taxi Cairo memang mencekik! =__=

gedek! said...

boleh bagi contoh carot tu, tak...?

monologtinism said...

hahaha. sengal
nasib baik tak sempat tunjuk betis kalau tak sia-sia je usaha.
hahaha

vampire's lovex said...

ASaDa RyutaRo :: ada....aku pasang ..hahaha


muz :: hahaha main2 je la :P


Siti Mashitah Saidin :: org korea memang comel..mcm aku hahahah


Dale :: haha x mnjadi la,sebab itu bukan teksi...driver kereta buakn teksi tu kedekut,bukn nk tumpang kan..hhooo


Tan Tin Ton :: maybe la... pinjam spek kau tin..haha


Akulah Pak Lan :: xde nye eksiden,makin bersemangat kot nk drive..haha

rafiq :: kekeke..aku malu..malu..salah kereta


belog|amiyo :: teksi cairo memang mencekik kan,menyampah plak aku.. memang kaya ahhh sapa yg duk cairo tu..50 genih,ulang alik sesuka hati je dah habes..pehh pehhh panas ni..seb baik aku x dok cairo.:P


gedek! :: tak jadi mencarot uncle,sy insaf...


monologtinism :: agak la kan,seb baik sempat detect salah keta,kalau x,sia2 je..hahaha

Nasriq said...

tunjuk betis? nak tengok nak tengok... hoho...

senyumSOYA said...

huhu.. seksi2.. seb bek kete tu x brenti..(^^!

Abang Stalker said...

hahahaha..len kli g kua bwk la sign bord atas kertas,tulis besar2 nk teksi.xpyh jerit2.prmpn klu kua kn bwk beg guni,ltk baby sorg dlm beg pun xde org pasan.wawawaaa ;)) eh,,jgn main naik je teksi sebarangan tau.pak arab bkn sume baik.da la besar2...itu bru bdn,blm ehem2 lg. :P jaga dri baik2 tau. ;)

delarocha said...

fuh nasib baik tak sempat tayang betis, klu tak pasti kacau bilau jalan raya di sana.. huhu

Syuxer said...

memang boleh malu bila tersalah lambai..heheh..tunjuk betis??terdrift la pemandu tuh heheh

muhamad hanif said...

Err,


Kau rabun eh ?



LALLALLALALAAA

Miscellaneous Smiles said...

ak kol jee..~~

pacek ooo pacekk amek la kmi dgn nada sedih..

hohoo~~

Far8 budak baik said...

hahahaha tektik angkat
betis skrg dah tak laku dahhh..
hahahahaha =p=p
alalala kalau aku jumpe kau tepi jln..mmg siap tompang kn lagi..
hehehe

JIJI YU said...

ko amen taram je kan..haha..

Kapten Atok said...

aku pun pernah. kita geng lah ni

Bigdaddyz said...

tahan dengan badan tak boleh ke?...:)

Aujinz said...

cuba baring kat tengah jalan tue... kot kot mana laa tau berkesan...:))

ABU said...

nak tunjuk betis..hahaahhaha
tunjuk je la..:P

alif haris said...

uish ..jgn tunjuk betis ... bahaya wooh ..
orag arab ganas ha !

ENCIK TIKUS said...

cubalah beristighfar sikit..

Liyana Zahim said...

Nape tak angkat je kain kasi nmpk betis? Rugi rugi!!!

Abu Huzaifah said...

VL kne pkai spek mata ni... hikhik

ghost writer said...

pasal tuh jer ker...aiseh.ingatkan ada hal lebih dahsyat malunya dari itu..nasib baik tak tunjuk betis,kalau tak sia2 jer driver tuh xcident.

Jerry Ghazali said...

ada hati nak tunjuk betis tu. kerat kerat baru tahu.

Zulfikar Hazri said...

eh tersalah komen pasal teksi di ruangan bawah... wahh keliru aku.....:)

zureen said...

haha~

Mawar Berduri said...

aku nk gelakkn ko.. kahkahkah.. kbai!

Cikli said...

eiii....kedi...

sobri yaacob said...

KERETA 2 cat mcm teksi kot..nak bg kliru..ha..ha,..

Sarkasiz said...

hahaha, mesti dia ingat ko nak jual barang MLM!

Terbelog said...

he3
bdk2 tu ibarat kain putih :)

~Kisah Hati~ said...

len kali tahan je... tgk die nak benti ke tak...hahaha :P