Friday, July 15, 2011

1000 tahun

Assalamualaikum






Beribadat lah kamu seolah-olah kamu akan mati esok hari,dan carilah rezeki seolah-olah kamu akan hidup seribu tahun lagi.

jangan cepat merasa senang dengan apa yang kau ada sekarang kalau kau masih boleh usaha nak capai yang lebih mantop.

kbai ^^

50 comments:

Miscellaneous Smiles said...

fes~~ yeyy

Syuxer said...

syuk setuju...:)..baru rasa kenikmatan dalam melakukan ibadat tuh..cam dalam solat

Miscellaneous Smiles said...

huh *tergamam jap

cik bulan said...

shuker2..hHaha

Nasriq said...

berusaha la yea...

Siti Mashitah Saidin said...

betul2... go go chayok! seimbangkan akhirat dan dunia. :)

dill said...

nape tgk gambar tu senget ke tepi, saye pun nak ikut senget sekali? dem!

dill.

s a r said...

~kene gigit ke :P

salam. :)

hm, itulah yang sewajarnya. sentiasa dalam persediaan sebab kita tak tahu bila kita akan tutup mata buat selamanya ni :)

syarifahsidrus said...

usaha untuk berubah dan berhijrah~~

intan.maisarah said...

senyum... suka suka

kotak bulat said...

selalunya manusia leka mencari rezeki sampai terlupa yang ajal bolh dtg bila2 masa saja kan... :)

JIJI YU said...

saya suke awak punye n3

~Kisah Hati~ said...

usaha tangga kejayaan... ngeh3...

muz said...

yes....mod admin sama dengan saya...hehe

ghost writer said...

orang melayu lebih sinonim dengan sederhananya...dalam soal kekayaan dan soal budi.

sayangnya,dalam ibadah masih ada yg sederhanakannya.

Amalina said...

nasihat kecil yang besar maknanya.

terima kasih kawan..

Amalina said...

nasihat kecil yang besar maknanya.

terima kasih kawan..

Amiey White said...

baik !!!!!

Abu Huzaifah said...

betul tu.. :)

farahnabila said...

terus berusaha!

Gayahspears said...

saling mengingati itu bagus :)

oranglidi said...

baguih2 psanan orang mesir ni. hehe.

Kapten Atok said...

anime apa tu?
k bai

~SaL IjOu~ said...

Bila satu ketika hidup dlm kesenangan, namun tiba2 ditimpa satu ujian..rasa lebih menghargai bila cuba bangkit kembali memperbetulkan keadaan~

muhamad hanif said...

amboii..

tetiba bertukar jd gajah serius ni kenapa ?

monologtinism said...

alhamdulillah

setuju!
tp
sukarnya
*sedih*

lilypelangi said...

ingat lima perkara . huhu

Fyqa said...

ko tgah usahakan ssuatu ke ?









hukk ;)

belog|amiyo said...

kejar akhirat, dunia kejar ko. :)

rafiq said...

slamat beribadat esah. buln puasa ni nak ibadat byk2.. rugi tk ibadat.. boleh dapat rasa kemanisan iman..

Jerry Ghazali said...

selagi manusia tak pernah rasa puas. insyaAllah..

Cikli said...

1000 tahun tu sekejap je...

Ash Shikano said...

tingkatkan ibadat,.jauhkan maksiat! peace beb!

tia @ Ini Kisah Tia said...

suka yang quote tu :)

tia @ Ini Kisah Tia said...

suka yang quote tu :)

ABU said...

aku nak yang mantop!! :P

sudeh said...

betol betol betol ! *ala ala suara upin ipin >.<

sudeh said...

betol betol betol ! *ala ala suara upin ipin >.<

Bella Bell said...

pehhhh.. sekali kau bagi tazkirah.. mantop! i like! :D


p/s: gambar tu cute! :)



^^

Bigdaddyz said...

mantop ke meletop!

delarocha said...

apa kena mengena dengan pic?

huhu

Pyka Rahmat said...

dalam kotak tu sedap. renung kejap*

pehh berpantunan gua. haha

alif haris said...

errr gamba tu ape kaitannya ?

Aujinz said...

Nak yan gmantop gak aa...

SHAH HOHOY LALAWEI said...

kesian nyerr .. haha =)

belogkiter said...

lah... belum lahir ye?

Mawar Berduri said...

aku tgk gambar tu.

Afikah Aziz said...
This comment has been removed by the author.
iPai said...

malam lailatulqadar !!

deeya said...

malam aku tidur awal bngon lewat .. siang pun kekadang aku tidur . tp tidur tu ibadah kan .. tp bile2 je rase boley mati :(