Tuesday, May 3, 2011

mak vs ayah


samekom (baca Assalamualaikum)

nak tanya ni,mak dengan ayah kau sapa lagi garang ? mak ke ayah ? paham tak soalan simple aku ni .ishh

kalau aku,mak aku la manusia paling garang dalam umah aku,. suka betoi besit dengan hanger(penyangkut baju)..besit tu libas/pukul.. 

pedih dia jangan cakap la. balik rumah lambat pon kena hanger. mandi lambat lagi la kena hanger.

yang mandi lambat kena hanger tu,aku setuju. kerana itu lah.. aku dan adik2 wangi lagi bersih setiap masa. kena paksa mandi oii huuu. 

lagi satu yang aku tak berkenan,kalau tak nak makan pon kena hanger,bia la orang nak diet ye dak? haha.

jadi,aku nak ishtihar kepada bakal anak-anak ku,siap la korang nanti,

jangan nak nakal sangat,kalau tak makan hanger la jawab nya.. bhahaha.

pastu,jangan ingat menyorok belakang abah korang tu mama tak berani nak libas2.sekali dengan abah korang ma libas tau..kahkahkah 

dah la,aku nak cerita pasal mak aku yg garang tu je.
sekali masuk pasal bakal anak plak..hua3.
kbai. 

sape nak blanja aku pegi zoo taiping lepas raya ni?
aku nak pegi tgk singa,dah lama tak tengok.kiki

11 comments:

JIJI YU said...

siap la ica..ehhee

Amalina said...

mesti hanger umah kau bayak patah kan?macam kat umah aku, tapi kat umah aku patah sebab gantung baju besi.

RedVixen said...

hanger ok lagi la tu... kira masih bertimbang rasa. mak aku siap pakai paip getah, payung, batang penyapu... apa jela yang dia bleh capai time tu... bisa wooo... huk3 T^T

vampire's lovex said...

jiji yu :: lahh ko mesti x pnah kena rotan akn? anak mnja woooo.. hahaha





amalina :: ha'ah byk je patah2..pastu mula bising2 nak beli hanger baru..apakah =..=








red vixien :: getah paip ? aku pon pnah kena..hua3... =..=

Fiq Vertigo said...

ESAH GARANG MACAM SINGA.


KBAI.

adrinaqamarina said...

ktorang jenis tak kena hanger tapi mama acah dengan rotan buluh yang panjang tu. kalau kitorang lari lima langkah, memang mama tak payah gerak, dah sampai dah rotan tu. imagine panjang mana. hehe.

setakat kena kurung dalam bilik sebab kena hafal sifir, tu memang tadahal la. kena kurung luar rumah sebab sebut perkataan occupation tak betul. haha.

ye mama saya garang tapi dye sangat baik!

mama ratu hati ku~

ghost writer said...

aku kan ada...zoo taiping berapa tapak jer dari tempat aku.tidur pun dengan singa tau tak...ha3.

garang-garang mak pon,tetap mak kita yang kita rindu sangat.

Republic Aku said...

garang bila perlu...terima je laa...

nub said...

aku dulu kena boh cabai kat teloq. sumpah pedih. teriak kot aku. sebab balik rumah lambat,malam nya malas pi mengaji. iyalah ralit dok main toi petang2. hhahaa

mykhalis said...

ayah jarang nak angkat hanger.. tapi sekali angkat kompom kaki takleh gerak dah..

HEROICzero said...

nasib baik dengan abah pon x kena libas.

keh3x.

yup, mak aku pun garang. tapi sekarang, dah x segarang dulu. entah kenapa. jinak semacam aih.