Thursday, April 28, 2011

jeles


aku pompuan. kuat jeles. memang dari kecik aku suka jeles. hobi. 

masa kecik , flashback ar ni kira nya oii..

1-aku jeles bila mak aku nak sayang-sayang budak lain. benci sial. budak tu pon,pegi la menggedik dengan mak sendiri !! rasa nak tendang-tendang je budak tu. naseb baik masa kecik,ayah aku selalu dukung aku,kalau tak memang aku lari laju-laju pastu bagi flying kick sedas.. huhh!

sayang-sayang tu macam kiss-kiss pipi budak tu la..bnci akuuu !! mak aku pon satu,kiss pipi aku je dah la !!apa tak cukup gebu lagi ke pipi aku  isk isk

2-aku masa kecik alergi dengan kerang. so nak makan kena suap atau pon pakai sudu. kalau kopak kulit kerang tu,sampai ke kaki gatal nye. jadi,nak makan kerang kena la mak aku yg kopak kan.. aku tinggal nganga mulut je,makan. 

masa kat umah opah aku,aku nak makan kerang. aku pon kedek-kedek la bawak satu mangkok kerang nak suh mak aku kopak kan. mak aku masa tu tgh begosip dengan macik-makcik yg lain. aku pon bersila depan mak aku.konon-konon nak tggu semangkok kerang tu habes kopak,baru makan.. aku umur 6 tahun masa ni.aku ingat lagi !!

tetiba datang sepupu aku yg boleh tahan mengada,datang terus nak kerang jugak. dah la amek kerang aku. mengada !! aku pon bisik kat mak aku,"mak,napa bg kat ezah ! orang yg datang bawak kerang ni "

mak aku boleh pegi berpaling arah,menyebelah sepupu aku plak kan . memang aku jeles merajuk mengamuk arr..

aku masuk umah opah aku,pegi main dengan sepupu yg lain. mak aku panggil tdo pon aku tanak,aku pegi tdo dengan opah aku. lagi sedap ! fyi aku cucu kesayangan tapi mak aku suke bagi aku hangin masa aku kanak-kanak dulu ! eeii 

sampai sekarang aku ingat lagi tragedi berdarah ni bila tengok muka ezah tu.

dan sampai sekarang pon, aku nak orang bagi perhatian yg hakiki kat aku. bhahaha. lantak la nak kata mengada pon.. 

akhir akhir ni aku selalu gila teringat mak aku. rinduu !! 








13 comments:

pelangi said...

memang ko mngada pon... =D

hiro said...

rindu mak mertua juga..heee

vampire's lovex said...

pelangi :: jahat nye kau... !! wahahaha











hiro :: rndu anak mak mntua dlu hehh

Far8 budak baik said...

ngade lebih ngan mak ni..
hahaha..
x payah lahh rindu sgt
ahaha =)

pelangi said...

vampire's lovex :: aku memang jahat pon,,hahahahaha,, ta caye kan???
tp kau memang kne percya yang aku jahat.. hahaha

HEROICzero said...

wahahahahaha mengada!

eh kecik2 dulu aku rasa aku mcm alergi dgn kerang. kalau kopek kerang, mesti tangan aku gatal2. dah beso2 ni xde plak. memang mcm tu ah?

vampire's lovex said...

far8 :: sesungguh nya rindu emak adalah terbaik..bhahaha..



















pelangi :: kuikui...baru tahuu...yeah !! jahat. =..=



























hero :: ye,kita serupa...gatal pegang kerang masa kecik2 dlu....makan xpe lak en..haha

adrinaqamarina said...

cik esah ni anak ke berapa ni? kedua? :P

dulu mama kte pon pernah jadi maid kat satu rumah ni, dye ada anak perempuan bongsu, mama panggil intan. tapi nama dia bukan intan pon, nama sebenar dye pon mama yang kasi. then lama lepas tu, mama kawen dengan abah. hehe. dan skg, kalau intan jumpa mama, mst manja3. kte menangis jee dalam keta :(( cemburu punya pasal. intan tu pon budak medic juga. entah skg dah grade ke ape. kat rusia kalau tak salah. dan kte buktikan, kte pon boleh jadi doktor jugak!

tapi jangan risau, kasih sayang ibu tu tak bertepi bagai lautan yang tiada tepinya.

X0x0

nub said...

aku rindu gila kot kat ibu aku. dah 5 bulan x jejak rumah..

kang tetiba dah jadi tugu aku kat sini..

ghost writer said...

serius giler ko punya jeles VL...

nih kalau tak dapat perhatian dari bf nih boleh perang besar jadinya...haha

Silent said...

wahaaaa.a........


normal2....
haha

Henry Zackery said...

manja betol mase kecik ye :)

Payudara Kecil ?? Aku Boleh Tolong Besarkan

vampire's lovex said...

rina :: anak sulung ahha.. =..=

waaaa,gila ahh persaingan sihat tuuuuu,,good good !!












nub :: comel plak bila ko pnggel mak hg ibu...


aku nak pggil mak aku ibu gak la nnti. ahha




























ghost writer :: hai penulis hantu...wawawawa...



serius sgt ke tahap jeles aku ? takde la tahap kritikal lg woiii... hahahha...

eleh mcm ko x pnah jeles xD



































silent :: normal kan? sebb normal la aku tulis,kalau tak,aku silent jew,cm ko..ahaha...



















































henry zackery :: jual ubat ke zack oiiii... nak beli !!!




manja yg comel kan..kah kah