Friday, January 21, 2011

dia..

 assalamualaikum
ohoi.

rindu gila babas dekat adek aku. uwaaa..agak2 dya ingat ke tak kat aku ni.dah nak masuk 6bulan da nih tak jmpa.


::aidil zakwan bin habibullah
::4 tahun (2011)
hobi :: cakap kuat-kuat..makan..bergamba..
 nickname :: dandek
yeah,gmba di atas ialah adek yg sangat-sangat aku riindu tahap gaban buat saat nih.
pagi tadi arr memuncak gila teringat kat budak nih.sayu ohh bila teringat perangai dya yang suka menyebok sana sini. sob3
dandek,rndu akak tak??
lantak kau la rndu ke tak,yg penting akak mu yg comel rndu kamu.hue hue
jadi nya,hari nih aku nak wat entry sal dak ni jek.
kelebihan dandek ini ialah suara kuat ibarat speaker dewan skolah.
dari umah aku bila dya cakap,suara dya boleh dengar smpai umah atok aku yg seberang jalan,dya tgh mngadu jari dya kena duri,tu la,main kat pokok ros lagi,kan da kena duri..ksian..ish3
dandek nih,bila makan,semua nak lebih.
bila tanya,kenapa nak makan byk2,dengan pantas dya jawab "org nak gemok mcam ayah" =.=" apakah....
feveret food dya,bihun goreng.
bila makan bihun,boley ulang 2 3 kali round.
badan kecek,perut besar.





masa kecik-kecik dulu,mcam masa umo baru bapa bulan,ramai yang konpius dya neh laki ke pmpuan .
mkcik-mkcik yg tak leh detect jntina adek aku neh cakap,bulu mata dya pnjang.mcam pmpuan,kalau pmpuan mesti lawa. :p
adek saya hero la mkcik,bukan ganja heroin.



malam-malam day akan cakap
"akak,nak tido skali"
aku on je la,bwak msuk tdo skali ngan aku..tetapi,x smpai 5minit baring tepi aku,trus dya bangun cakap nak tido ngan mak aku plak.adoi kacau je org baru nak setting mmpi .
kena la hnta dya gi kat mak aku.


pagi nya pulak,dya bgn awal tau,lpas subuh tak tido da walopon dya x smyg subuh.
dya jadik tukang kejut suma abg-abg and kakak dya yg tgh sedap bertiduran
okeh,cara dya kejut kan mgsa-mgsa yang bgn lambat.
1-jerit tepi muka..akak! bgn la,da cerah..
2-kelepek,kelepek...bunyi tapak tangan dya yang halus lagi kecik menampar-nampar muka orang..sakit wooo.pedih.pedih. time tu rasa nak gigit2 je tangan dya. 





lagi,kalau bawak dya jalan-jalan jangan melintas depan kedai mainan kalau taknak kopak poket weyy.
sekali lintas,kompem tetiba jek dya jadi keras depan kedai mainan tu.
haaaa,itu makna nya dya ada bekenan kat mainan dalam kedai tu.jadi,sebab taknak bagi dya bising ,beli la mainan .mainan pebret,kereta racing...jadi nye jgan nak harap mainan tu tahan lasak sebab,beli pagi nih,malam karang da tercabut tayar. ganas nye kau adek oii.
time bawak jalan jugak,bila mood dya okay,dya nak jalan menonong je kedepan,orang nak pegang tangan dya pon taknak.
pastu,bila da penat,dya stop bejalan,berdiri tegak-tegak..
okay,masa ni kena paham yang dya da malas nak bejalan,so kena la sapa2 wat keja kebajikan,sukarela dukung beliau.
selamat kecik,jdi nya tak penat pon kalau kena dukung dya.





tu je kot yang aku nak tulis sal dandek kecek.







oi dandek,jangan buat-buat tak kenal bila akak balek bulan 8 ni okeh.
miss u damn much. erk ??




notakecik :: nak belikan apa eh,kat budak nih nanti..

9 comments:

Verdict said...

entah kenapa aku tgk dandek ada rupa hiro sekit2..
kenapa eh?

MIA said...

tu lah jodoh bakal abang ipar dia ye tak fiq ? keh keh keh

vampire's lovex said...

fiq :: ko angau ngn hiro pon jgn la nak tunjuk sgt. jeles sengal. hahaha









mia :: sudah la ko. pndai dah ckap sal jodoh eh skg..sgt2 membergsangkan pningkatan anda ye.thniah..haha

Unknown said...

MUEHEH..bgos tol adek tu ek tak tido lepas subuh..

cik-terompah said...

aku pun rindu kat adik2 aku jugak..



jom join bloglist terompah..

http://brokenterompah.blogspot.com/2011/01/pembukaan-blog-list-terompah.html

Amir Syahir said...

adik aidil..keh2..comel2.

Mr.TN_SkY said...

dandek? wow..comel nickname hehe =_=


Newbies Susahkan Blogger Senior?

Unknown said...

wahahha.kawaii

Hanys Najib said...

comel dia senyum!
XD