Saturday, January 22, 2011

akhir nya...



salam.


dah dua minggu tak mesej dengan family aku kat malaysia tu.
aku tak suka kol sebab memudah kan pengaliran airmata kaca bila dengar suara mak aku terutamanya.lepas tu,jiwa aku akan kacau tahap unta nak kena sembelih.
mesej senang,bila-bila masa boley msg,x payah tgk timing plus,jimat :)
jadi nye,secara automatik lagi sistematik,aku pon risau tahap kucing hilang mak mentua ..
 maka terjadi lah dialog antara aku dan hati aku....


sehat ke mereka?
da makan malam ke belom?
adek aku dah tinggi bapa cm??
adek-adek aku belaja tak??
bajed macam aku kaki stadi arr duk sini hue hue

sedara mara yang lain sehat ke?
sepupu aku yang tua-tua tu da sampai seru nak kawen belom?
sepupu aku nak kawen bila?
tolong la kawen bila aku da tamat mngaji sini Oi..nak jadik flowergirl oi oi.

kuceng aku da beranak bapa ekor anak da skang?
padahal umah aku tak bela pon kucing




tengok lah dunia,betapa aku menyayangi senak  keluarga dan sanak saudara aku. tengok lah.
 tak cukup tido tahu bila teringat mereka-mereka tersayang nih. 
kalau sblom nih tdo 8 jam,skang tido 7jam je.tak cukup ok.
homesick.katelsick.kampungsick. pendek kata pnjang cerita aku rndu gilak kat
yOu'olls.. 
sila baca dengan ringtone nada paling gedik korang tahu.har har

tetapi segala kegurauan kerisauan  telah lenyap dengan jaya nya bila mereka mereply mesej aku pada petang tadi.
ahhh lega jiwa ku bak anak kecil mendapat gula-gula kapas.erk??



tapi amat sentap hati mak nak,bila budak-budak di malaysia iaitu merangkap adek-adek aku mmbalas mesej aku dengan ayat...

ayat petama nih,tacing+terharu sebak kejap sebab dorg nak jugak aku balek rupe nye.... 
"akak balik bila?? "
haaaa,tahu pon rndu aku..kata aku dalam hati..


ayat kedua nih memang sentap ohh.
"ehh,akak yang tak mesej dulu,gaya macam dah kawen dengan arab je,tak reti nak mesej sini.."

dalam hati aku....ehh aku yg tiap-tiap hari kot mesej dorang tapi takda sapa yg nak reply,tetiba kata aku lupa dorang ala-ala kawen ngan arab sini.

ohh peliss,aii tertarik dengan mamat melayu lagi okeh. 
 jejaka arab semat dohh,tapi tggi sgt,aku da la pndek jek,so x seswai gituu.
jejaka melayu di sana jgn risau ye,pecaya padaku. n_n .asy2105 espesialli


mak,lihat lah anakmu ini belajar.. di mana jua. hatta tempat orang bermain netball pon jd tempat blaja.
stdy everywhere. anak sapa la ni. =.="



notavampire :: 
ni yang buat aku malas nak mesej ngn budak-budak bawah umur.
jujur sangat dalam bermadah.huehue 

12 comments:

hiro said...

beritahu je mak...pasang je intenet kt uma..hehe

vampire's lovex said...

memg da pasang,tp matdadah asyek curi kabel. tu nama nye nak mati awal matdadah-matdadah tu.

Fiq Vertigo said...

asy asy asy asy asyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

ieMa ackLes said...

kawen ngn pak arab ok ape..
idung mancung...
hihi..

suruh mak pakai berokband jek..

Imran nyambek said...

lu nak kawin tak? gua ade ni

Myra Arshad (: said...

hehe. mamat2 melayu da mula gelabah :D

nub said...

hihi..baguih2.rajin2

MIA said...

HAHHAA. rindu malaysia ke housemate ?

JIJI YU said...

suh mak ambik line tel yang pakai antenna tu je..takyah pakai kabel lagi.

FariehanIbrahim [LBC] said...

haha! bese lar tuuu,
ble lgi nk da prasaan rindu cmnie, dk jauh2 cmnie bru de feel! xD

makkk, tgk lh anak muu da freehair! =PP

Amni said...

soh mak pakai boadband la.. hehehe....

kalau msg ngan budak2 mesti nak banyak kan.. kadang2 dorang saja je msg.. sebab nak crik teman ber sms... hehe...

molmolla said...

belajar mane dear?