Thursday, May 26, 2011

membaca


aku :: bila nak belajar? tengok tivi 24jam. dah dah blah,bagi orang tua lak tengok tivi.

akif (adik aku) :: eii penyibok !! *jalan hentak hentak kaki. dia ingat comel kot buat cmtu.=..=

aku pon on tv3 tengok cita siam..kapunkha bagai.. tiba-tiba dengar bunyi kuali kat dapor pungpang pungpang.

aku pn shuuuuuhh shuuuh!! halau kucing dari jauh. 

karang aku halau jarak dekat,mau mati kucing tu kena tibai dengan lidi...penyapu lidi. umah kau ada? ;p

makin lama makin galak pulak bunyi kucing godek dapur aku. aku ni kalau dah duduk memang malas nak bangun. haha.

dandek !! *adik bongsu aku,4 tahun.. dandek !! pegi tengok dapor jap,halau kucing jahat tu. 

aku malas nak panggil akif tu suruh dia tengok dapor,konon taknak kacau dia stadi. budak upsr.

dandek datang kat aku,bisik 'sebenar nya kucing kepala hitam la akak.'

aaaaakkkkkkiffffffffffffffffffffffffffffff !!!!

dia ni memang,kalau suruh belajar,tiba-tiba la dia lapar. walaupun sebelom tu dah makan berpinggan pinggan.



comel betol. dulu ada natang ni kat umah aku.akif bela,tapi dah hilang. tak tahu sapa culik.


17 comments:

JIJI YU said...

eheh tu bapak kucing tu..

Aimi dan Pakcik Hashim said...

adik 4 tahun ko bijak plak memperli

k e y r i said...

apekah binatang itu??

oranglidi said...

hahaaha. kura2 ke penyu??

pndai adik ko yg 4taun tu.

vampire's lovex said...

JIJI YU :: haha.bapak kucing lapa..



Aimi dan Pakcik Hashim :: aku ajar,kalau kepala hitam tu maksud nye mnusia.haha


k e y r i :: jadian hooho



oranglidi :: kura-kura lah !! pndai cm kakak dia, haha

Epal Hirata said...

kat umah aku de 2ekor mende tu weyh..

DuniakuAbstrak said...

"kami memang lapar kalau belajar"

yang benar,
-spesis mudah lapar kalau start belajar-

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahah.. best gak ada adik beradik2 yang nakal2 ne ek.. :)

oranglidi said...

elehhh.. angkat bakull. hahaa

RedVixen said...

dia tolong memasak sebab ko tak masak... kui2 :D

vampire's lovex said...

Epal Hirata :: nak sekor !!


DuniakuAbstrak :: ada persatuan ehh?? haha nak join....


Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine penat nak jaga.. huehuee

oranglidi :: ne ada angkat bakul..hahaha


RedVixen :: haha mana ada. aku jaga je..mak aku da masak...

Azroy Kassim said...

Baa~ CAK!!

Hmm. Lu dh duduk malas nk bgun. Hmm. Adik lu dh mkn lepas tu mkn lagi. Hmm. Ok faham.

Amoi said...

kalau dah culik, dia tak minta wang tebusan ke?

kekekekeke

Shamsuddin Amin said...

pandai plak dandek tu menjawab... hoho

Tan Tin Ton said...

anda mempunyai adik yg pandai memerli .haha

Fyqa said...

haha comey ja

nur said...

seyes chomel siut?! O.o

dulu2 aku amek yg besar, bawak kehulur kehilir,. last2 kena marah, suro hantar balek kat semak..

==; kisah sedih.